Capitolul I. Denumire, constituire, formã juridicã si sediu.
Art. 1. - Denumirea si forma juridicã: Centrul Interinstitutional de Consiliere si
Orientare Profesionalã (CICOP) este componentã structuralã administrativã
a Universitãtii "Dunãrea de Jos" Galati, organizat în baza
Hotărârii Senatului ca Departament în subordinea Rectorului Universităţii
"Dunărea de Jos" Galaţi.
Art. 2. - Constituirea CICOP are ca temei Legea învãtãmântului
nr. 84/1995, republicatã în 1999 si este rezultat a programului Phare 2000 - Coeziune
Economicã si Socialã, proiectul "Strategii de integrare profesionalã a
persoanelor excluse de pe piata muncii", cod de identificare: RO.0007.02.02.01.0305 având
ca obiectiv principal definirea si elaborarea serviciilor de consiliere pentru persoanele defavorizate
de pe piata muncii, studenti, absolventi si nu numai; precum si realizarea unui bilant de competente
a tuturor persoanelor interesate.
Art. 3. - Sediul CICOP este în Galaţi, str. N. Bălcescu nr. 53-69;
căminul IB, etajul 3.
Capitolul II. Scop, obiective si parteneri.
Art. 4. - Scopul CICOP este dezvoltarea capacităţii Universitătii
"Dunărea de Jos" Galaţi de a colabora cu autorităţile locale, agenţi
economici, asociatii si fundatii si alte persoane juridice si specialisti pentru a furniza servicii
privind identificarea competentelor si aptitudinilor profesionale ale personalului, persoanelor
defavorizate de pe piaţa muncii, studenţi, absolvenţi şi nu numai, urmărind
eficienţa fiecărei persoane la locul de muncă, adaptarea învăţământului
universitar la cerinţele pieţei muncii.
Totodatã CICOP va întreprinde actiuni pentru încurajarea includerii si
participãrii la procesul de tranzitie a persoanelor supuse riscului de a fi marginalizate
economic sau social si de sporire a sanselor de reintegrare a persoanelor care si-au pierdut locul de
muncã datoritã restructurãrii, privatizãrii sau retehnologizãrii.
Art. 5. Obiectivul principal al CICOP este definirea si elaborarea serviciilor de consiliere
pentru îndrumare si informare a persoanelor defavorizate de pe piata muncii, studentilor,
absolventilor si nu numai.
Art. 6. Obiectivele specifice ale CICOP sunt:
- consilierea persoanelor defavorizate de pe piata muncii, studentilor, absolventilor si nu numai;
- încurajarea persoanelor interesate sã se lanseze într-o proprie afacere,
acordând consiliere economicã si juridicã cu privire la diferitele
oportunitãti si variante de evolutie profesionalã posibile;
- dezvoltarea spiritului întreprinzãtor si libera initiativã, de adaptare la noi
situatii a persoanelor defavorizate de pe piata muncii, studentilor, absolvenþilor si nu numai.
Art. 7. Parteneri.
CICOP îsi va realiza obiectivele în colaborare cu
partenerii interni: Consiliul Local al Municipiului Galati, Consiliul Judetean Galati Agentia
Judeteanã de Ocuparea a Fortei de Muncã Galati, Asociatia Internationala a Studentilor
(AIESEC), Camera de Comert Industrie si Agriculturã Galati; si parteneri externi:
Universitatea Le Havre.
Capitolul III. Obiect de activitate
Art. 8. Obiect de activitate.
CICOP urmãrind lãrgirea continutului calificãrilor universitare în asa fel
încât sã sporeascã sansele de plasament pe piata fortei de muncã a absolvenþilor
si sã ducã la o bunã utilizare a fondurilor si resurselor care sã contribuie
la cresterea calitãtii procesului educational va realiza urmãtoarele activitãti:
- analiza nevoilor de formare si corelare mai bunã a specializãrilor
universitare cu nomenclatorul ocupatiilor precum si cu piata fortei de muncã;
- monitorizarea modului de insertie a absolventilor pe piata fortei de muncã;
- prospectarea posibilitãtilor de obtinere de fonduri pentru cresterea contributiei
învãtãmântului superior si a cercetãrii la dezvoltarea unei economii durabile;
- promovarea mobilitãtii studentilor si a personalului academic si administrativ
prin stagii profesionale în tarã si în strãinãtate în scopul
îmbunãtãtirii competentelor organizatorice, didactice, stiintifice sau manageriale
participând la programe interne si internaþionale;
- realizarea bilantului de competentã persoanelor interesate ce implicã
urmãtoarele subactivitãti:
- analiza si definirea nevoilor persoane interesate;
- investigarea competentelor profesionale si personale iar dacã este
cazul evaluarea cunostintelor generale si de specialitate;
- recomandãri pentru initiere, calificare, perfectionare, specializare,
recalificare în cadrul CFCTT al Universitãtii "Dunãrea de Jos" din Galati,
Scolii de afaceri a CCIA Galati, AJOFM Galati;
- analiza competentelor profesionale în administratia publicã, etc.
Capitolul IV. Structura Centrul Interinstuþional de Consiliere si Orientare
Profesionalã (CICOP).
Art. 9. CICOP va fi condus de un director (cadru didactic sau alt specialist).
Art. 10. Activitatea administrativã va fi realizatã de un asistent-manager, un
expert DRU si o secretarã.
Art. 11. Pentru organizarea si desfãsurarea activitãtilor sale CICOP
va implica personal calificat cum ar fi cadre didactice, specialisti din învãtãmânt
si din exterior, personal cu competente profesionale speciale pe bazã de contracte civile sau contracte
cu timp partial.
Capitolul V. Finantare si patrimoniu.
Art. 12. Finantarea se face prin:
- venituri proprii din activitãti realizate, din consultantã si evaluãri
de competente;
- alocatii de la bugetul de stat si/sau bugetele locale, fonduri externe, contributii
ale agentilor economici, sponsorizãri, donatii, subventii, etc.
Toate fondurile vor fi cheltuite în conformitate cu obiectul de activitate.
Art. 13. Baza materialã aferentã activitãtilor va fi constituitã
din totalitatea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar si a materialelor achizitionate pentru buna
desfãsurare a activitãtilor CICOP. Patrimoniul initial este format din achizitiile din proiectul
Phare 2000 "Strategii de integrare profesionalã a persoanelor excluse de pe piata muncii", cod
de identificare: RO.0007.02.02.01.0305.
Art. 14. Utilizarea resurselor; resursele financiare vor acoperi:
- salariile personalului încadrat si a colaboratorilor;
- cheltuieli de functionare, materiale consumabile, telefon, corespondentã, documentatie, etc.
Art. 15. Modificarea Statutului
se poate realiza cu aprobarea Senatului Universitatii
"Dunarea de Jos" Galati, in baza hotararii acestuia.
Art. 16. Directorul numit dupa aprobarea Statutului se va ingriji de elaborarea Regulamentului
de organizare si functionare a centrului Interinstitutional de Consiliere si Orientare Profesionala.