Centrul Interinstituţional de Consiliere şi Orientare Profesională

- Statut -

Statut
Parteneri
Cercetare
Activităţi şi Servicii
Metode şi tehnici
Proiecte
Evenimente
Legături utile
Organizare
Istoric
Publicaţii

 

 

Capitolul I. Denumire, constituire, formã juridicã si sediu.

Art. 1. - Denumirea si forma juridicã: Centrul Interinstitutional de Consiliere si Orientare Profesionalã (CICOP) este componentã structuralã administrativã a Universitãtii "Dunãrea de Jos" Galati, organizat în baza Hotărârii Senatului ca Departament în subordinea Rectorului Universităţii "Dunărea de Jos" Galaţi.

Art. 2. - Constituirea CICOP are ca temei Legea învãtãmântului nr. 84/1995, republicatã în 1999 si este rezultat a programului Phare 2000 - Coeziune Economicã si Socialã, proiectul "Strategii de integrare profesionalã a persoanelor excluse de pe piata muncii", cod de identificare: RO.0007.02.02.01.0305 având ca obiectiv principal definirea si elaborarea serviciilor de consiliere pentru persoanele defavorizate de pe piata muncii, studenti, absolventi si nu numai; precum si realizarea unui bilant de competente a tuturor persoanelor interesate.

Art. 3. - Sediul CICOP este în Galaţi, str. N. Bălcescu nr. 53-69; căminul IB, etajul 3.

Capitolul II. Scop, obiective si parteneri.

Art. 4. - Scopul CICOP este dezvoltarea capacităţii Universitătii "Dunărea de Jos" Galaţi de a colabora cu autorităţile locale, agenţi economici, asociatii si fundatii si alte persoane juridice si specialisti pentru a furniza servicii privind identificarea competentelor si aptitudinilor profesionale ale personalului, persoanelor defavorizate de pe piaţa muncii, studenţi, absolvenţi şi nu numai, urmărind eficienţa fiecărei persoane la locul de muncă, adaptarea învăţământului universitar la cerinţele pieţei muncii.

Totodatã CICOP va întreprinde actiuni pentru încurajarea includerii si participãrii la procesul de tranzitie a persoanelor supuse riscului de a fi marginalizate economic sau social si de sporire a sanselor de reintegrare a persoanelor care si-au pierdut locul de muncã datoritã restructurãrii, privatizãrii sau retehnologizãrii.

Art. 5. Obiectivul principal al CICOP este definirea si elaborarea serviciilor de consiliere pentru îndrumare si informare a persoanelor defavorizate de pe piata muncii, studentilor, absolventilor si nu numai.

Art. 6. Obiectivele specifice ale CICOP sunt:

  • consilierea persoanelor defavorizate de pe piata muncii, studentilor, absolventilor si nu numai;
  • încurajarea persoanelor interesate sã se lanseze într-o proprie afacere, acordând consiliere economicã si juridicã cu privire la diferitele oportunitãti si variante de evolutie profesionalã posibile;
  • dezvoltarea spiritului întreprinzãtor si libera initiativã, de adaptare la noi situatii a persoanelor defavorizate de pe piata muncii, studentilor, absolvenþilor si nu numai.

Art. 7. Parteneri.
CICOP îsi va realiza obiectivele în colaborare cu partenerii interni: Consiliul Local al Municipiului Galati, Consiliul Judetean Galati Agentia Judeteanã de Ocuparea a Fortei de Muncã Galati, Asociatia Internationala a Studentilor (AIESEC), Camera de Comert Industrie si Agriculturã Galati; si parteneri externi: Universitatea Le Havre.

Capitolul III. Obiect de activitate

Art. 8. Obiect de activitate.
CICOP urmãrind lãrgirea continutului calificãrilor universitare în asa fel încât sã sporeascã sansele de plasament pe piata fortei de muncã a absolvenþilor si sã ducã la o bunã utilizare a fondurilor si resurselor care sã contribuie la cresterea calitãtii procesului educational va realiza urmãtoarele activitãti:

  • analiza nevoilor de formare si corelare mai bunã a specializãrilor universitare cu nomenclatorul ocupatiilor precum si cu piata fortei de muncã;
  • monitorizarea modului de insertie a absolventilor pe piata fortei de muncã;
  • prospectarea posibilitãtilor de obtinere de fonduri pentru cresterea contributiei învãtãmântului superior si a cercetãrii la dezvoltarea unei economii durabile;
  • promovarea mobilitãtii studentilor si a personalului academic si administrativ prin stagii profesionale în tarã si în strãinãtate în scopul îmbunãtãtirii competentelor organizatorice, didactice, stiintifice sau manageriale participând la programe interne si internaþionale;
  • realizarea bilantului de competentã persoanelor interesate ce implicã urmãtoarele subactivitãti:
    • analiza si definirea nevoilor persoane interesate;
    • investigarea competentelor profesionale si personale iar dacã este cazul evaluarea cunostintelor generale si de specialitate;
    • recomandãri pentru initiere, calificare, perfectionare, specializare, recalificare în cadrul CFCTT al Universitãtii "Dunãrea de Jos" din Galati, Scolii de afaceri a CCIA Galati, AJOFM Galati;
  • analiza competentelor profesionale în administratia publicã, etc.

Capitolul IV. Structura Centrul Interinstuþional de Consiliere si Orientare Profesionalã (CICOP).

Art. 9. CICOP va fi condus de un director (cadru didactic sau alt specialist).

Art. 10. Activitatea administrativã va fi realizatã de un asistent-manager, un expert DRU si o secretarã.

Art. 11. Pentru organizarea si desfãsurarea activitãtilor sale CICOP va implica personal calificat cum ar fi cadre didactice, specialisti din învãtãmânt si din exterior, personal cu competente profesionale speciale pe bazã de contracte civile sau contracte cu timp partial.

Capitolul V. Finantare si patrimoniu.

Art. 12. Finantarea se face prin:

  • venituri proprii din activitãti realizate, din consultantã si evaluãri de competente;
  • alocatii de la bugetul de stat si/sau bugetele locale, fonduri externe, contributii ale agentilor economici, sponsorizãri, donatii, subventii, etc.

Toate fondurile vor fi cheltuite în conformitate cu obiectul de activitate.

Art. 13. Baza materialã aferentã activitãtilor va fi constituitã din totalitatea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar si a materialelor achizitionate pentru buna desfãsurare a activitãtilor CICOP. Patrimoniul initial este format din achizitiile din proiectul Phare 2000 "Strategii de integrare profesionalã a persoanelor excluse de pe piata muncii", cod de identificare: RO.0007.02.02.01.0305.

Art. 14. Utilizarea resurselor; resursele financiare vor acoperi:

  • salariile personalului încadrat si a colaboratorilor;
  • cheltuieli de functionare, materiale consumabile, telefon, corespondentã, documentatie, etc.

Art. 15. Modificarea Statutului se poate realiza cu aprobarea Senatului Universitatii "Dunarea de Jos" Galati, in baza hotararii acestuia.

Art. 16. Directorul numit dupa aprobarea Statutului se va ingriji de elaborarea Regulamentului de organizare si functionare a centrului Interinstitutional de Consiliere si Orientare Profesionala.

înapoi la pagina anterioarã